چرا اسرائیل به ایران حمله نمی کند؟
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از، سایت روزآنلاین، روز شنبه 18 فوریه(29 بهمن) به نقل از مجله فرانسوی نوول ابزرواتور، نوشت: «مطمئناً مشاهدات اسراییل درخصوص پیشرفت قابل توجه برنامه اتمی ایران درست است. ولی آیا این مسأله باید باعث وقوع یک جنگ شود؟ اینطور فکر نمی کنم و برایش چندین دلیل دارم.»
نویسنده مجله فرانسوی نوول ابزرواتور، در مورد علت عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران نوشت: «1- حمله یکجانبه از سوی اسرائیل این کشور را از حمایت ایالات متحده محروم خواهد کرد. فراموش نکنیم که باراک اوباما به زودی در کمپین انتخاباتی خود را برای انتخاب مجددش آغاز خواهد کرد و یک درگیری جدید که از سوی یک متحد دیکته شده برای او بسیار زیان آور است. 2- اسرائیل در سطح منطقه و جهان منزوی می شود و احتمالاً متحمل تحریم هایی نیز خواهد شد. این نکته ای است که می توان حداقل براساس حقوق بین المللی پیش بینی آن را کرد. حتی اگر اسرائیل تاکنون به لطف حق وتوی آمریکا از محکومیت های شورای امنیت قصر دررفته باشد، در صورت ماجراجویی یکجانبه اسرائیل، آیا واشنگتن باز هم در کنار دولت یهود خواهد ماند؟ 3- موفقیت در این عملیات بسیار نامشخص است، زیرا حکومت جمهوری اسلامی تأسیسات خود را در زیر زمین در چندین محل متفاوت در سراسر کشور پخش کرده است. بی شک آسیب هایی به تأسیسات خواهد رسید ولی نابودی کامل زیرساخت های آن طبق اعتراف خود نظامیان قابل پیش بینی نیست. 4- اسرائیل با انتخاب گزینه حمله به تأسیسات ایران خود را در معرض ضد حملات در چندین جبهه قرار می دهد. پاسخ جمهوری اسلامی به اقدامات حزب الله، سوریه و حماس افزوده خواهد شد. آیا اسرائیل هزینه های جانی چنین ماجراجویی را برآورد کرده است؟ 5- در پایان اسرائیل به مثابه کشوری شناخته خواهد شد که این منطقه بسیار حساس را به آتش کشیده است. انعکاس و بازتاب جهانی آن چه در زمینه سیاسی [واکنش کشورهای اروپایی]، چه اقتصادی [افزایش قیمت نفت و دیگر کالاها] بسیار گسترده خواهد بود.»
این نویسنده در پایان نوشت: « این اولین باری نیست که اسرائیل اینگونه علیه ایران تهدید می کند. بی شک فضای حاضر به دنبال وقوع بهار عربی و تراژدی به راه افتاده در سوریه قدری خاص شده ولی اسرائیل هیچ نفعی از رویارویی مستقیم با ایران نخواهد برد. اسرائیل در صورت رویارویی، در بلند مدت به عنوان بازنده شناخته خواهد شد. در پایان، یادآوری این نکته ضروری است که حتی اگر بتوان بیم اسرائیل از دستیابی ایران به بمب اتمی را درک کرد ولی استفاده از این نوع بمب از سال 1945 هرگز اتفاق نیفتاده و حتی باعث شده تا برخی کشورهای متخاصم با یکدیگر به روابط آرام و متعادلی برسند؛ هند و پاکستان یک نمونه از چندین نمونه است. به عقیده من، هدف جمهوری اسلامی نابودی اسرائیل نیست[!]، بلکه ایجاد یک چیدمان جدید در منطقه خاورمیانه است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 1430
بازدید کل : 71805
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket